Płaszczyzna zagadnień komunikacji w dzielnicy handlowej.

Tak ruch pieszy, jak i kołowy osobowy i ciężarowy, wzmaga się wielokrotnie z chwilą ukształtowania się ulicy sklepowej. Ruch pieszy pracowników, dostawców i kupujących i bardzo znaczny ruch kołowy domagają się urządzenia szerokich chodników i jezdni. Zatrzymywanie się publiczności przed oknami wystawowymi, postój samochodów osobowych dostawców i kupujących, podobnie jak i postój samochodów ciężarowych, zaopatrujących sklepy w produkty lub rozwożących towary nabyte przez klientów, zajmują stale pasma chodników względnie jezdni i wyłączają je z normalnego przekroju ulicy dla ruchu płynnego. O ile równolegle z urządzeniami sklepów w przyziemiu idzie w parze powstawanie wnętrz handlowych i biur na piętrzących się coraz wyżej kondygnacjach, stajemy już wobec tak potężnych trudności komunikacyjnych, jakie obserwujemy w milionowych kolosach urbanistycznych Europy i Ameryki. Należy stąd wyciągnąć wniosek, że tylko wszechstronnie z góry przemyślana komercjalizacja ulic mieszkaniowych lub dawnych dzielnic zabytkowych może współdziałać z racjonalnym rozwojem całości organizmu miejskiego. Szczegółowe strefowanie, przewidujące intensywność i kształt zabudowy oraz sposób korzystania z pomieszczeń przylegających do ulicy, powinno nadać właściwy kierunek przebudowie domów dawnych lub budowie nowych. Równolegle z nim odbywa sie opracowanie przekrojów poprzecznych ulicy, mające na celu poszerzenie chodników i jezdni drogą usunięcia trawników, torów tramwajowych, budowy podcieni itd. Jednocześnie opracowuje się system ruchu pieszego i kołowego w celu jego usprawnienia, które osiąga się przez ograniczenie ruchu tranzytowego ciężarowego, ewentualne wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz przez krzyżowanie ruchu pieszego z jezdniami wyłącznie na skrzyżowaniach ulic. Konieczne jest również przewidzenie licznych miejsc postojowych w ulicach poprzecznych, przy placach i w odpowiednich fragmentach ulicy. W razie ich braku pozostaje, w razach zupełnie wyjątkowych, urządzanie garaży publicznych podziemnych oraz wielopiętrowych domów-garaży przy samej ulicy handlowej lub w jej najbliższym sąsiedztwie. Częstokroć wskazanym jest również zamykanie ruchu kołowego i kształtowanie ulicy czysto handlowej jako wyłącznie pieszej. Dotyczy to w szczególności ciasnych ulic śródmiejskich, zabytkowych itp. [podobne: alemtuzumab, producent domy z drewna, hurtownia tapicerska ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: alemtuzumab hurtownia tapicerska producent domy z drewna

Bazylika – co to jest ?
Bazylika - jest to honorowy tytuł, ktory nadawany jest badz przez papieża lub tez na drodze prawa zwyczajowego. Tytul ten otrzymują kościoły ktore wsrod innych tego typu obiektow wyróżniają się ponadstandartowa wartością zabytkową lub tez liturgiczną,badz pielgrzymkową oraz duszpasterską.
Polecamy również:
Przeczytaj też:
Wnioski z badania średniowiecznego

Obraz miasta średniowiecznego, wyłaniający się przed nami na podstawie zestawienia szeregu przykładów, potwierdza następujące przypuszczenia: 1. Miasto średniowiecza rozwija się pod wpływem określonych czynników urbanistycznych na ogólnym tle życia społecznego,. gospodarczego i politycznego krajów europejskich. Niewielka ilość ludności, wybitnie przeważający charakter rolniczy powodują powstawanie ośrodków niewielkich, o kilku lub kilkunastu tysiącach mieszkańców, lecz stosunkowo bardzo […]

Avinion

Podziwiając ogrom pracy gospodarczej i technicznej włożonej w przekształcenie wyniosłej skały w dobrze zabudowany gród, ukoronowany świetnym w swej sytuacji i architekturze zespołem klasztoru i opactwa, należy zaznaczyć, że przyczyniły sie do tego nie tylko zasoby gospodarcze i finansowe potężnego zakonu benedyktynów, ale i współdziałanie skarbu państwa za pośrednictwem kilku królów Francji, którzy zwrócili uwagę […]

Wzór miasta obronnego

Przebudowa Carcassonne, rozpoczęta przez Ludwika Świętego, jest prowadzona w dalszym ciągu za jego następców. Obejmuje ona przebudowę wewnętrznego pierścienia murów, biegnącego po linii dawnych murów z czasów Wizygotów ze znacznym jednak rozszerzeniem terytorium miasta w części południowej. W tym kierunku, gdzie teren jest mniej spadzisty a przez to bardziej dostępny dla oblegającego, linia murów została […]

DevURL
Partnerzy serwisu: