Płaszczyzna zagadnień komunikacji w dzielnicy handlowej.

Tak ruch pieszy, jak i kołowy osobowy i ciężarowy, wzmaga się wielokrotnie z chwilą ukształtowania się ulicy sklepowej. Ruch pieszy pracowników, dostawców i kupujących i bardzo znaczny ruch kołowy domagają się urządzenia szerokich chodników i jezdni. Zatrzymywanie się publiczności przed oknami wystawowymi, postój samochodów osobowych dostawców i kupujących, podobnie jak i postój samochodów ciężarowych, zaopatrujących sklepy w produkty lub rozwożących towary nabyte przez klientów, zajmują stale pasma chodników względnie jezdni i wyłączają je z normalnego przekroju ulicy dla ruchu płynnego. O ile równolegle z urządzeniami sklepów w przyziemiu idzie w parze powstawanie wnętrz handlowych i biur na piętrzących się coraz wyżej kondygnacjach, stajemy już wobec tak potężnych trudności komunikacyjnych, jakie obserwujemy w milionowych kolosach urbanistycznych Europy i Ameryki. Należy stąd wyciągnąć wniosek, że tylko wszechstronnie z góry przemyślana komercjalizacja ulic mieszkaniowych lub dawnych dzielnic zabytkowych może współdziałać z racjonalnym rozwojem całości organizmu miejskiego. Szczegółowe strefowanie, przewidujące intensywność i kształt zabudowy oraz sposób korzystania z pomieszczeń przylegających do ulicy, powinno nadać właściwy kierunek przebudowie domów dawnych lub budowie nowych. Równolegle z nim odbywa sie opracowanie przekrojów poprzecznych ulicy, mające na celu poszerzenie chodników i jezdni drogą usunięcia trawników, torów tramwajowych, budowy podcieni itd. Jednocześnie opracowuje się system ruchu pieszego i kołowego w celu jego usprawnienia, które osiąga się przez ograniczenie ruchu tranzytowego ciężarowego, ewentualne wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz przez krzyżowanie ruchu pieszego z jezdniami wyłącznie na skrzyżowaniach ulic. Konieczne jest również przewidzenie licznych miejsc postojowych w ulicach poprzecznych, przy placach i w odpowiednich fragmentach ulicy. W razie ich braku pozostaje, w razach zupełnie wyjątkowych, urządzanie garaży publicznych podziemnych oraz wielopiętrowych domów-garaży przy samej ulicy handlowej lub w jej najbliższym sąsiedztwie. Częstokroć wskazanym jest również zamykanie ruchu kołowego i kształtowanie ulicy czysto handlowej jako wyłącznie pieszej. Dotyczy to w szczególności ciasnych ulic śródmiejskich, zabytkowych itp. [podobne: przykłady chorób genetycznych, metronidazol dla gołębi, medycyna na ukrainie cena ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: medycyna na ukrainie cena metronidazol dla gołębi przykłady chorób genetycznych

Bazylika – co to jest ?
Bazylika - jest to honorowy tytuł, ktory nadawany jest badz przez papieża lub tez na drodze prawa zwyczajowego. Tytul ten otrzymują kościoły ktore wsrod innych tego typu obiektow wyróżniają się ponadstandartowa wartością zabytkową lub tez liturgiczną,badz pielgrzymkową oraz duszpasterską.
Polecamy również:
Przeczytaj też:
Gęstość zaludnienia w charakterystycznych okręgach i blokach zabudowań miejskich

Cyfra 100 mieszkańców na hektar, wypadająca z podziału arytmetycznego, nie daje żadnego pojęcia o rozmieszczeniu ludności. Dopiero cyfra 400 mieszkańców na ha daje przybliżone pojecie o rzeczywistej gęstości zaludnienia. Prowadząc do najbardziej szczegółowego ujęcia sprawy należy zbadać gęstość zaludnienia w charakterystycznych okręgach i blokach zabudowań miejskich, a nawet w pojedynczych typowych domach poszczególnych dzielnic. Badanie […]

Czynniki w analizie miasta

Stajemy nieraz w obliczu głębokich sprzeczności między zewnętrzna skostniałą i przestarzałą formą a nowymi potrzebami i wymaganiami życia, oraz rodzącą sie nowoczesna konstrukcją urbanistyczna i jej funkcjami. Poznając przebieg ewolucji miast epok ubiegłych, zdobędziemy właściwe metody dla ustalenia ujemnych i dodatnich stron życia organizmu miejskiego w dobie obecnej i dla opracowania nowoczesnego programu budowy miasta. […]

Kraków

Całość obszaru miejskiego nie sięga do podnóża Wawelu — dzieli je spora przestrzeń moczarów, ciągnąca się od kościoła Franciszkanów do stóp góry zamkowej. Niepokoje polityczne w mieście wzniecone, i wreszcie bunt wójta Alberta skłania Władysława Łokietka w r. 1311 do zniesienia murów od strony południowej, zasypania moczarów i przyłączenia obronnego terytorium miejskiego do królewskiego grodu […]

DevURL
Partnerzy serwisu: