Płaszczyzna zagadnień komunikacji w dzielnicy handlowej.

Tak ruch pieszy, jak i kołowy osobowy i ciężarowy, wzmaga się wielokrotnie z chwilą ukształtowania się ulicy sklepowej. Ruch pieszy pracowników, dostawców i kupujących i bardzo znaczny ruch kołowy domagają się urządzenia szerokich chodników i jezdni. Zatrzymywanie się publiczności przed oknami wystawowymi, postój samochodów osobowych dostawców i kupujących, podobnie jak i postój samochodów ciężarowych, zaopatrujących sklepy w produkty lub rozwożących towary nabyte przez klientów, zajmują stale pasma chodników względnie jezdni i wyłączają je z normalnego przekroju ulicy dla ruchu płynnego. O ile równolegle z urządzeniami sklepów w przyziemiu idzie w parze powstawanie wnętrz handlowych i biur na piętrzących się coraz wyżej kondygnacjach, stajemy już wobec tak potężnych trudności komunikacyjnych, jakie obserwujemy w milionowych kolosach urbanistycznych Europy i Ameryki. Należy stąd wyciągnąć wniosek, że tylko wszechstronnie z góry przemyślana komercjalizacja ulic mieszkaniowych lub dawnych dzielnic zabytkowych może współdziałać z racjonalnym rozwojem całości organizmu miejskiego. Szczegółowe strefowanie, przewidujące intensywność i kształt zabudowy oraz sposób korzystania z pomieszczeń przylegających do ulicy, powinno nadać właściwy kierunek przebudowie domów dawnych lub budowie nowych. Równolegle z nim odbywa sie opracowanie przekrojów poprzecznych ulicy, mające na celu poszerzenie chodników i jezdni drogą usunięcia trawników, torów tramwajowych, budowy podcieni itd. Jednocześnie opracowuje się system ruchu pieszego i kołowego w celu jego usprawnienia, które osiąga się przez ograniczenie ruchu tranzytowego ciężarowego, ewentualne wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz przez krzyżowanie ruchu pieszego z jezdniami wyłącznie na skrzyżowaniach ulic. Konieczne jest również przewidzenie licznych miejsc postojowych w ulicach poprzecznych, przy placach i w odpowiednich fragmentach ulicy. W razie ich braku pozostaje, w razach zupełnie wyjątkowych, urządzanie garaży publicznych podziemnych oraz wielopiętrowych domów-garaży przy samej ulicy handlowej lub w jej najbliższym sąsiedztwie. Częstokroć wskazanym jest również zamykanie ruchu kołowego i kształtowanie ulicy czysto handlowej jako wyłącznie pieszej. Dotyczy to w szczególności ciasnych ulic śródmiejskich, zabytkowych itp. [podobne: dziewczyna z sąsiedztwa filmweb, polimialgia, obóz rzymski ]

Tags: , ,

No Responses to “Płaszczyzna zagadnień komunikacji w dzielnicy handlowej.”

  1. Jacek Says:

    Tętniak mózgu objawy niepozorne

  2. Adrian Says:

    [..] Blog oznaczyl uzycie nastepujacego fragmentu testosteron[…]

  3. Washer Says:

    mój problem polega na tym, ze mam lekkie nadciśnienie

  4. Albert Says:

    [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: ośrodek dla alkoholików[…]

  5. Stefan Says:

    Fajna historia

Powiązane tematy z artykułem: dziewczyna z sąsiedztwa filmweb obóz rzymski polimialgia

Bazylika – co to jest ?
Bazylika - jest to honorowy tytuł, ktory nadawany jest badz przez papieża lub tez na drodze prawa zwyczajowego. Tytul ten otrzymują kościoły ktore wsrod innych tego typu obiektow wyróżniają się ponadstandartowa wartością zabytkową lub tez liturgiczną,badz pielgrzymkową oraz duszpasterską.
Przeczytaj też:
Czynnik obyczajowo-prawny

Jednocześnie czynnik gospodarczy prowadzi do bardzo zasobnego lub wręcz bogatego kształtowania wszelkich urządzeń i gmachów, służących potrzebom społecznym, kulturze materialnej i duchowej społeczeństwa miejskiego. Powstają więc liczne świątynie, teatry, termy, gimnazjony, gmachy administracyjne, hale targowe, założenia placów monumentalnych (agora, forum) itp. Czynnik warowności znajduje swój wyraz w samej sytuacji miasta, w wykorzystaniu cech topograficznych terenu […]

Ostia

Przy ujściu Tybru do morza, w niewielkiej odległości od Rzymu, powstaje w końcu IV w. przed n.e. pierwsza kolonia rzymska — Ostia. Pierwsza w zaraniu potęgi stolicy świata twierdza, strażnica od strony zachodu i pierwszy jej port. Założona poczatkowo, jako niewielka twierdza nadmorska, rozwija się stopniowo, tworząc pierwotnie typowe «castrum» o klasycznym krzyżowym układzie i […]

Zaprzestanie palenia tytoniu i nasilenie przyrostu masy ciała w kohortach narodowych ad 6

Średnie wartości bazowe wskaźnika masy ciała u osób kontynuujących palenie i utrzymujących się odstępców nie różniły się istotnie w przypadku mężczyzn (P> 0,16) lub kobiet (P> 0,44), podczas gdy średnie wartości u pacjentów, którzy kontynuowali leczenie, oraz u tych, którzy mieli nigdy nie wędzone były znacząco różne (P <0,0003 dla mężczyzn i <0,0001 dla kobiet). […]

DevURL
Partnerzy serwisu: