Płaszczyzna zagadnień komunikacji w dzielnicy handlowej.

Tak ruch pieszy, jak i kołowy osobowy i ciężarowy, wzmaga się wielokrotnie z chwilą ukształtowania się ulicy sklepowej. Ruch pieszy pracowników, dostawców i kupujących i bardzo znaczny ruch kołowy domagają się urządzenia szerokich chodników i jezdni. Zatrzymywanie się publiczności przed oknami wystawowymi, postój samochodów osobowych dostawców i kupujących, podobnie jak i postój samochodów ciężarowych, zaopatrujących sklepy w produkty lub rozwożących towary nabyte przez klientów, zajmują stale pasma chodników względnie jezdni i wyłączają je z normalnego przekroju ulicy dla ruchu płynnego. O ile równolegle z urządzeniami sklepów w przyziemiu idzie w parze powstawanie wnętrz handlowych i biur na piętrzących się coraz wyżej kondygnacjach, stajemy już wobec tak potężnych trudności komunikacyjnych, jakie obserwujemy w milionowych kolosach urbanistycznych Europy i Ameryki. Należy stąd wyciągnąć wniosek, że tylko wszechstronnie z góry przemyślana komercjalizacja ulic mieszkaniowych lub dawnych dzielnic zabytkowych może współdziałać z racjonalnym rozwojem całości organizmu miejskiego. Szczegółowe strefowanie, przewidujące intensywność i kształt zabudowy oraz sposób korzystania z pomieszczeń przylegających do ulicy, powinno nadać właściwy kierunek przebudowie domów dawnych lub budowie nowych. Równolegle z nim odbywa sie opracowanie przekrojów poprzecznych ulicy, mające na celu poszerzenie chodników i jezdni drogą usunięcia trawników, torów tramwajowych, budowy podcieni itd. Jednocześnie opracowuje się system ruchu pieszego i kołowego w celu jego usprawnienia, które osiąga się przez ograniczenie ruchu tranzytowego ciężarowego, ewentualne wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz przez krzyżowanie ruchu pieszego z jezdniami wyłącznie na skrzyżowaniach ulic. Konieczne jest również przewidzenie licznych miejsc postojowych w ulicach poprzecznych, przy placach i w odpowiednich fragmentach ulicy. W razie ich braku pozostaje, w razach zupełnie wyjątkowych, urządzanie garaży publicznych podziemnych oraz wielopiętrowych domów-garaży przy samej ulicy handlowej lub w jej najbliższym sąsiedztwie. Częstokroć wskazanym jest również zamykanie ruchu kołowego i kształtowanie ulicy czysto handlowej jako wyłącznie pieszej. Dotyczy to w szczególności ciasnych ulic śródmiejskich, zabytkowych itp. [podobne: przykłady chorób genetycznych, metronidazol dla gołębi, medycyna na ukrainie cena ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: medycyna na ukrainie cena metronidazol dla gołębi przykłady chorób genetycznych

Bazylika – co to jest ?
Bazylika - jest to honorowy tytuł, ktory nadawany jest badz przez papieża lub tez na drodze prawa zwyczajowego. Tytul ten otrzymują kościoły ktore wsrod innych tego typu obiektow wyróżniają się ponadstandartowa wartością zabytkową lub tez liturgiczną,badz pielgrzymkową oraz duszpasterską.
Polecamy również:
Przeczytaj też:
Handel detaliczny

Handel detaliczny winien obsługiwać w sposób najdogodniejszy dzielnice śródmiejskie i mieszkaniowe. Przy tym sklepy z artykułami codziennej potrzeby powinny być jak najmniej oddalone od ich konsumentów. Sklepy handlu detalicznego wiążą sie z głównymi arteriami i węzłami komunikacyjnymi, z placami miejskimi i innymi ośrodkami życia publicznego. Zorganizowane często w ramach wielkich spółdzielni producentów i spożywców oraz […]

Eksplozja populacji

Problem rosnącej populacji świata jest przyczyną przynajmniej podprogowego niepokoju w umysłach większości Amerykanów. Głównym celem tej książki jest nie tylko pełne uwidocznienie całej sytuacji w naszej świadomej świadomości, ale także umieszczenie jej w pozycji znaczącej. W tym jest bardzo dobrze. Książka jest stronnicza, uprzedzona i perswazyjna. Czasami jego rozumowanie wydaje się łatwiejsze niż rygorystyczne i […]

Terminale wideo i ryzyko poronień samoistnych ad 8

Gdyby dwie grupy operatorów miały różną liczbę ciąż w późniejszych miesiącach 1986 r., Liczba spontanicznych aborcji w jednej grupie mogła zostać sztucznie zwiększona. Aby zbadać tę możliwość, ponownie przeanalizowaliśmy dane po wyeliminowaniu 11 spontanicznych poronień, które miały miejsce po 30 kwietnia 1986 r. I nie stwierdzono wzrostu ryzyka (iloraz szans = 0,86, przedział ufności 95%, […]

DevURL
Partnerzy serwisu: