Płaszczyzna zagadnień komunikacji w dzielnicy handlowej.

Tak ruch pieszy, jak i kołowy osobowy i ciężarowy, wzmaga się wielokrotnie z chwilą ukształtowania się ulicy sklepowej. Ruch pieszy pracowników, dostawców i kupujących i bardzo znaczny ruch kołowy domagają się urządzenia szerokich chodników i jezdni. Zatrzymywanie się publiczności przed oknami wystawowymi, postój samochodów osobowych dostawców i kupujących, podobnie jak i postój samochodów ciężarowych, zaopatrujących sklepy w produkty lub rozwożących towary nabyte przez klientów, zajmują stale pasma chodników względnie jezdni i wyłączają je z normalnego przekroju ulicy dla ruchu płynnego. O ile równolegle z urządzeniami sklepów w przyziemiu idzie w parze powstawanie wnętrz handlowych i biur na piętrzących się coraz wyżej kondygnacjach, stajemy już wobec tak potężnych trudności komunikacyjnych, jakie obserwujemy w milionowych kolosach urbanistycznych Europy i Ameryki. Należy stąd wyciągnąć wniosek, że tylko wszechstronnie z góry przemyślana komercjalizacja ulic mieszkaniowych lub dawnych dzielnic zabytkowych może współdziałać z racjonalnym rozwojem całości organizmu miejskiego. Szczegółowe strefowanie, przewidujące intensywność i kształt zabudowy oraz sposób korzystania z pomieszczeń przylegających do ulicy, powinno nadać właściwy kierunek przebudowie domów dawnych lub budowie nowych. Równolegle z nim odbywa sie opracowanie przekrojów poprzecznych ulicy, mające na celu poszerzenie chodników i jezdni drogą usunięcia trawników, torów tramwajowych, budowy podcieni itd. Jednocześnie opracowuje się system ruchu pieszego i kołowego w celu jego usprawnienia, które osiąga się przez ograniczenie ruchu tranzytowego ciężarowego, ewentualne wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz przez krzyżowanie ruchu pieszego z jezdniami wyłącznie na skrzyżowaniach ulic. Konieczne jest również przewidzenie licznych miejsc postojowych w ulicach poprzecznych, przy placach i w odpowiednich fragmentach ulicy. W razie ich braku pozostaje, w razach zupełnie wyjątkowych, urządzanie garaży publicznych podziemnych oraz wielopiętrowych domów-garaży przy samej ulicy handlowej lub w jej najbliższym sąsiedztwie. Częstokroć wskazanym jest również zamykanie ruchu kołowego i kształtowanie ulicy czysto handlowej jako wyłącznie pieszej. Dotyczy to w szczególności ciasnych ulic śródmiejskich, zabytkowych itp. [podobne: dziewczyna z sąsiedztwa filmweb, polimialgia, obóz rzymski ]

Tags: , ,

No Responses to “Płaszczyzna zagadnień komunikacji w dzielnicy handlowej.”

  1. Jacek Says:

    Tętniak mózgu objawy niepozorne

  2. Adrian Says:

    [..] Blog oznaczyl uzycie nastepujacego fragmentu testosteron[…]

  3. Washer Says:

    mój problem polega na tym, ze mam lekkie nadciśnienie

  4. Albert Says:

    [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: ośrodek dla alkoholików[…]

  5. Stefan Says:

    Fajna historia

Powiązane tematy z artykułem: dziewczyna z sąsiedztwa filmweb obóz rzymski polimialgia

Bazylika – co to jest ?
Bazylika - jest to honorowy tytuł, ktory nadawany jest badz przez papieża lub tez na drodze prawa zwyczajowego. Tytul ten otrzymują kościoły ktore wsrod innych tego typu obiektow wyróżniają się ponadstandartowa wartością zabytkową lub tez liturgiczną,badz pielgrzymkową oraz duszpasterską.
Przeczytaj też:
Miasto w czasach rzymskich

Urbanistyczny i architektoniczny rozwój miasta przetwarza przestrzeń całkowicie. Handel, odbywajacy sie w swej formie najprostszej na targowisku na otwartym powietrzu, coraz bardziej wkracza w całość organizmu miejskiego, i przenika domy i ulice zajmując liczne i obszerne sklepy i hale targowe. Jednocześnie odciąża dawną swą sferę wpływów, tj. targowisko przy skrzyżowaniu arterii, W tym momencie rozkwita […]

Terminale wideo i ryzyko poronień samoistnych ad 6

Maksymalna liczba ciąż podczas badania wynosiła cztery (dla sześciu kobiet). Korekta dla ciąż mnogich metodą korelacji Zeger i Liang21 nie wpłynęła znacząco na współczynniki w naszych ostatecznych modelach (iloraz szans dla ekspozycji VDT jako zmienna dychotomiczna = 0,94, przedział ufności 95%, 0,61 do 1,44). Analiza logistyczno-regresyjna danych dotyczących wczesnej i spontanicznej aborcji nie wykazała wpływu […]

Miasto średniowieczne

SCHYŁKU pierwszego tysiącolecia naszej ery odradza sie wielkie dzieło ręki i ducha ludzkiego — miasto, Kryje ono w sobie nowe drogi, którymi ma kroczyć rozwój cywilizacji następnego okresu tysiącletniego w krajach Środkowych i zachodnich naszego kontynentu. Miasto, zrodzone biegiem wypadków historycznych na ruinach państwa rzymskiego, w krajach kultury romańskiej, we Włoszech i południowej Francji, rozwija […]

DevURL
Partnerzy serwisu: