Kamieniec Podolski

Całkowicie odmienną w budowie całość, stanowi dzielnica Łowicza, powstała na planie trójkątnego rynku. Plan ten, wynikający w swym założeniu z dróg rozstajnych, spotykamy w wielu miastach polskich, w których czynnik komunikacji dyktuje założenie i prymitywny rozwój planu miasta. Niezależnie od kształtu rynku w obu dzielnicach spotykamy charakterystyczną dla miasta polskiego sytuację ratusza, zajmującego środek placu rynkowego. Niżej przytoczony przykład Kamieńca Podolskiego wskazuje w pewnym stopniu, jak gie rozwija organizm miejski pod wpływem coraz mocniej działających sił organizacji i...

Wnioski z badania średniowiecznego

Obraz miasta średniowiecznego, wyłaniający się przed nami na podstawie zestawienia szeregu przykładów, potwierdza następujące przypuszczenia: 1. Miasto średniowiecza rozwija się pod wpływem określonych czynników urbanistycznych na ogólnym tle życia społecznego,. gospodarczego i politycznego krajów europejskich. Niewielka ilość ludności, wybitnie przeważający charakter rolniczy powodują powstawanie ośrodków niewielkich, o kilku lub kilkunastu tysiącach mieszkańców, lecz stosunkowo bardzo licznych. Miasto obsługuje przede wszystkim otaczający region rolniczy — jest dla niego ośrodkiem r...

Kazimierz nad Wisłą

Na terenie bardzo urozmaiconym pod względem rzeźby powstaje z małej osady, położonej u stóp klasztoru ss. Norbertanek, miasto Kazimierz. Zajmując wyjątkowo dogodne miejsce pod względem warunków gospodarczych i komunikacyjnych, rozwija sie szybko w wieku XIV pod opieką Kazimierza Wielkiego, któremu zawdzięcza swą nazwe. Dolina strumienia wpadającego do Wisły, leżąca prostopadle do brzegu rzeki, ujęta jest z obu stron wysokimi zboczami, wznoszącymi sie do wysokości osiemdziesięciu metrów nad poziom wody. Miasto rozwija się pod wpływem czynnika komunikacji na podstawie trzech kierunków ruchu: tr...

Architektura: Aktualizacja: zespoły projektowe Navy Pier prezentują się publicznie

Przy wyłącznym prawie ruchu pieszym i konnym, z bardzo niewielką ilością pojazdów kołowych, ostrość spadków przy wjeździe do miasta nie utrudniała zbytnio ruchu. Przy tym należy podkreślić, że konstrukcja wozów i rodzaj zaprzęgów był dostosowany do ciężkich bardzo dróg miedzy miastami, wobec tego przebycie mocno spadzistego wjazdu do bramy miejskiej nie stanowiło przeszkody wyjątkowej. Poza oznaczoną linią murów najstarszych rozwijają się dzielnice gotyckie i renesansowe. Nadzwyczaj trudne warunki terenowe, ostre spadki, sięgające dziesiątków metrów wysokości, zmuszają do wydłuża...

Najnowsze zdjęcia w galerii prostysms:

331#hcv badanie cena , #ziaja liście manuka opinie , #medycyna na ukrainie , #darmowy dietetyk , #jak radzić sobie z emocjami , #potworniak jajnika , #hurtownia tapicerska kielce , #badanie witaminy d3 cena , #niskie ciśnienie rozkurczowe , #torbiel pilonidalna ,